دکتر سید مجسن علامه
دکتر سید مجسن علامه

دکتری مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی

  • لیسانس مدیریت بازرگانی
  • فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (مالی)
  • دکتری مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی
  • لیسانس مدیریت بازرگانی – دانشگاه علامه طباطبائی (1368)
  • فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (مالی) – دانشگاه تهران (1372)
  • دکترای مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی – دانشگاه تربیت مدرس (1378)
  •  تدریس در دانشگاه اصفهان ( دانشکده های علوم تربیتی – مهندسی – علوم و اقتصاد ) و مؤسسات آموزش عالی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سال 1370 تا کنون

     

  • تدریس در دوره های بلند مدت و کوتاه مدت مؤسسات عالی آموزش و پژوهش ( مراکز سابق آموزش مدیریت دولتی ) استان های اصفهان ، یزد ، فارس ، خوزستان ، مازندران ، هرمزگان ، اردبیل ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد

     

  • اجرای سمینارهای آموزشی در صنایع بزرگ و کوچک کشور :
    – اجرای دوره های علوم رفتاری، اصول سرپرستی و مدیریت منابع انسانی ویژه اپراتورها، سرپرستان و مدیران ستادی برای بیش از 13000  پرسنل شرکت فولاد مبارکه
    – اجرای دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی و مدیریت دانائی مدیران ستادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) در تهران و شمال
    – اجرای دوره های مدیریتی شامل رهبری تحول و انگیزش و …. برای مدیران ارشد فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه گاز پارسیان – عسلویه و نیز شرکت فرودگاه های کشور
    – اجرای دوره ها و سمینارهای آموزشی در شرکت ذوب آهن اصفهان ، فولاد خراسان ، فولاد میبد ، فولاد آلیاژی اصفهان و یزد  و فولاد سفید دشت ( ویژه مدیرعامل و معاونین ، مدیران پایه ، میانی و ارشد و کارکنان )
    – برگزاری دوره های آموزشی متعدد در شرکت های فولاد خوزستان و کاویان
    – اجرای سمینارهای آموزشی ویژه مدیران آموزش صنایع کشور ( هتل گاجره )
    – اجرای دوره ها و سمینارهای آموزشی در اکثر پالایشگاه های نفت و گاز کشور و فازهای مختلف پارس جنوبی
    – اجرای دوره ها و سمینارهای آموزشی در شرکت های سیمان کشور ، پتروشیمی مارون ، معادن منگنز ایران ، نساجی تجارت ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، کلینیک خانواده ، کارخانه های ریسندگی و بافندگی ، قطب های صنعتی ، اتاق بازرگانی اصفهان و ایران ، هلدینگ سامان گستر، ، هلدینگ تکادو ، هلدینگ کوهسان ، هلدینگ توسعه سرمایه گذاری سپاهان و ….

     

  • اجرای دوره ها ، سخنرانی ها و سمینارهای آموزشی ویژه مدیران عالی و میانی و سرپرستان و کارکنان  در شرکت ها و سازمان های دولتی کشور شامل : شرکت های مخابرات ایران – سازمان های جهاد کشاورزی کشور – بانک های ملی ، ملت ، صادرات – سازمان تأمین اجتماعی استان های مختلف کشور – شرکت های توزیع و برق منطقه ای ، شرکت هواپیما سازی ایران ( هسا ) ، و  ….

     

  • اجرای سمینار و دوره آموزشی تفکر سیستمی برای شرکت ها و سازمان ها و دستگاه های اجرائی کشور از سال 1375 
  • مدیر میانی یکی از مؤسسات تحقیقات کشوری  ( 1372- 1371)
  • مشاور و معاون منابع انسانی شرکت تکادو {متشکل از 26 شرکت اقماری}(1379- 1378)
  • مشاور شرکت توانیر ( 1387 تا به حال) و مشاور چندین شرکت هولدینگ (کوهسان سپاهان دانه و …..)
  •  عضو هیأت مدیره مؤسسه بهبود فرایند مدیریت ( 1383 تا به حال)
  • کنفرانس بین المللی اِروپا(EROPA)
  •  سخنرانی پیرامون رهبری خدمتگذار ریاست پانل اصلی  سخنران کلیدی با حضور مدیران میانی 40 کشور جهان در وزارت امور خارجه – 1386
  • یکی از  دو سخنران ویژه جشنواره شهید رجائی  سخنرانی پس از جناب دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست محترم جمهور  تحت عنوان “ملاحظات انسانی و اجتماعی استقرار دولت الکترونیک”  با حضور مقام محترم ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران -1384
  • سخنرانی در اولین کنفرانس  تکنولوژی اطلاعات و اشتغال – سالن اجلاس سران-1380
  • سخنران کلیدی اولین کنفرانس سالیانه کیفیت – سالن اجلاس سران-1381
  • سخنرانی در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت – سالن اجلاس سران – 1382
  • سخنرانی در کنفرانس بین المللی خودرو- 1381
  • سخنرانی ویژه مدیران عامل بانک های صادرات کشور پیرامون رویکردهای نوین انگیزش کارکنان – 1388 
  • سخنرانی ویژه مدیران عالی و میانی شعب بانک ملی تهران پیرامون رهبری سازمانی – 1396 
  • سخنران ویژه گردهمائی رؤسای موفق شعب بانکهای کشور بانک مرکزی ایران با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بهمن ماه1397
  •  یکی از سخنرانان ویژه مدیران عالی و میانی شعب ممتاز بانک ملی کشور مشهد آبان ماه 1398
  •  هفت سخنرانی در کشور امارات متحده عربی (دبی) در مدارس ایرانی، بیمارستان ایرانی و باشگاه ایرانیان دبی 1398
  •  طراحی و اجرای سیستم حقوق و دستمزد مدیران عامل شرکت های اقماری تکادو 1379
  • طراحی و اجرای نظام پیشنهادهای شرکت فرآورده های نسوز آذر – 1379

افتخارات کسب شده:

  •  نفر اول مسابقات قرائت قرآن کریم استان اصفهان 1360
  •  نفر اول آزمون دکترای مدیریت دانشگاه تربیت مدرس -1371
  • 1390 –  پژوهشگر برگزيده هفتمين جشنواره و نمايشگاه دستاوردهای پژوهشی استان اصفهان در حوزه علوم انسانی
  • نامزد پژوهشگر برگزیده کشوری از دانشگاه اصفهان در رشته علوم انسانی – 1391
  •  پژوهشگر برگزیده دانشکده علوم اداری و اقتصاد 1393
  • تحليل مؤلفه های حکمت در نهج البلاغه با استفاده از تحليل محتوا
  •   بررسي تأثير كيفيت خدمات بر وفاداري مشتري (مطالعه موردي هتل هاي چهار و پنج ستاره اصفهان)
  • بررسی رابطه ميان يادگيری سازمانی و عملکرد سازمانی مطالعه موردي :واحد نيرو محركه ي شركت ايران خودرو
  • نخبگان و شکوفائی سازمانی در عصر اقتصاد دانائی
  •  عوامل مؤثر بر تبادل دانش در بين کارکنان سازمان
  •  تجارب تفويض اختيار مديران پرستاري
  • دانش آفريني: كليد طلايي نوآوري مداوم و رقابت پذيري پايدار
  • رویکردهای نوین مفهوم هویت در هزاره سوم:تأثیر تکنولوژی رابطه بر شکل گیری هویت دانش آموز ایرانی
  • سنجش سطح حاکمیت مدیریت استعداد در شهرداری شهر اصفهان
  • استراتژی مدیریت استعداد و رابطه آن با هوش عاطفی کارکنان
  • مطالعه تطبیقی مهارت شنود مؤثر از منظر قرآن و حدیث و دانش مدیریت
  •  شناسائی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان
  • تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی
  •  بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد سازمانی: تأکید بر نقش تسهیم دانش و چابکی سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن
  •  تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی
  •  عوامل مؤثر بر فرایند تولید و انتقال دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط
  •  ارائه راهبردهائی برای پیاده سازی مدیریت جانشین پروری
  • ارائه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی ادراک شده با تعهد، رفتار شهروندی و عملکرد پرستاران
  •  بررسی رابطه عدالت سازمانی ادراک شده مبتنی بر آموزه های نهج البلاغه با رفتار شهروندی سازمانی
  •  بررسی تأثیر سرمایه فکری با نقش میانجی مدیریت دانش و سرمایه فرهنگی بر BSCعملکرد سازمان از منظر مدل
  • ارائه مدلی برای بررسی تأثیر راهبردهای الگوی تفکر سازنده بر خود کارآمدی دانشجویان از طریق اثر گالاتیا
  •  بررسی نقش واسطه ای الزامات شغلی و فرسودگی عاطفی در رفتار غیر شهروندی میان مشتری و کارمند
  • تحلیل تأثیر اخلاق اسلامی کاربر تنش شغلی و رضایت شغلی
  • طراحی الگوئی از پیشایندهای بی ملاحظگی کارمند به مشتری در سازمان تأمین اجتماعی
  • بسط الگوی مفهوم سایش اجتماعی کارکنان در سازمان ( مورد مطالعه: سازمان بهزیستی کشور
  •  ارائه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی ادراک شده با تعهد رفتار شهروندی و عملکرد پرستاران
  •  ارائه مدل سازمان استعداد محور با رویکرد پژوهش ترکیبی
  •  طراحی الگوی مدیریت جانشین پروری با رویکرد داده بنیاد
  • طراحي الگوي توسعه شايستگيهاي مديران عالي و مياني شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران1399
  • طراحي الگوي خود رهبري از ديدگاه قرآن كريم 1399

 

  • DETERMINING THE ROLE OF EINSURANCE IN IMPROVING THE HEALTH SYSTEM: AN IT APPROACH
  •  Considering transformational leadership model in branches of Tehran social security organization
  • ANALYZING THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOUR
  • The Relationship between Organizational Culture and Knowledge Management(A Case Study : Isfahan University)
  •  Weighting employee’s performance appraisal indicators aiming intellectual capital development in public sector organization
  •  An overview of Tele-working challenges in ICT-Based organizations
  • The characteristics (Attributes) of servant leadership in public sector from the Islamic value system perspective (with emphasis on Nahjul Balaghah)
  •  Total Quality Management: QM in 21st Century
  • ETERMINING THE ROLE OF E-INSURANCE IN IMPROVING THE HEALTH SYSTEM: AN IT APPROACH

 

  • بررسی تأثير دانش بر نوآوری در بين مديران سازمان های بازرگانی(مطالعه موردي : سازمان هاي بازرگاني شهر كرج)
  •  شناسائی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با فرايندهای مديريت دانش در شرکت فولاد کوير
  • بررسي رابطه بين فرهنگ يادگيري سازماني و تعهد سازمانی
  • مديريت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط
  •  اثرات رفتاري بر تصميمات مالي
  • نقش نهادهاي ارائه دهنده خدمات مالي اعتباري در مديريت بحران
  • سرمايه گذاري در تكنولو‍ژي اطلاعات و ارزش شركت
  • مروري بر تكنيك ها و استراتژي هاي مديريت رسانه در حل تعارضات در مديريت بحران
  •  توسعه الگوی کيفيت زندگی کاری والتون بر مبنای ارزش های اسلامی در محيط کار
  •  بررسی معضلات و مشکلات مربوط به برابری ديجيتالی
  • جنسيت و برابری ديجيتالی در دنيای امروز
  •  بررسی رابطه بين مديريت دانش نوآوری و عملکرد سازمانی
  • بررسي عوامل تاثير گذار و پذيرش بانكداري الكترونيكي
  • گذري بر عوامل تاثير گذار بر پروژه هاي در بخش دولتي   
  • گذار از انقلاب اطلاعات به انقلاب دانائي:نقش تكنولوژي اطلاعات در دانش آفريني سازماني
  •  تفويض اختيار: راهبردی ترين مکانيزم بهره برداری از هوش نامرئی سازمان
  • چالش های نوين مديريت کيفيت در عصر اقتصادي مشتری
  •  مشتری گرائی: رويکرد نوين مديريت نوآوری در صنعت خودرو
  •  تأثير نوآوری های اجتماعی(نرم افزاري) و مدارا با اشتباهات بر آفرينش استراتژی های خلاق نظامی
  • رويکردی نرم افزاری به تکنولوژی اطلاعات در سازمان: شناخت چارچوب ذهنی مديران در برخورد با پديده IT
  •  بررسی کیفیت خدمات الکترونیکی و رضایت مشترکین برق با استفاده از مدل ای کو آل
  •  ارزیابی استراتژی فرهنگ سازی جهت ارتقاء ایمنی کارکنان. پیشگیری از وقوع حوادث در صنعت برق با استفاده از کارت امتیازی متوازن
  • بررسی تأثیر تسهیم دانش بر نوآوری در بین مدیران سازمان های بازرگانی
  •  بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش
  • بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و رهبری معنوی در سازمانهای دولتی
  •  طراحی الگوی سلامت سازمانی از دیدگاه ذینفعان کلیدی

 

  • Online Social Network: Citizenship, E-service quality, Brand personality (2012)
  • مدیریت دانش: چاپ انتشارات رسا 1394
  •  مباحث نوین درمدیریت منابع انسانی: چاپ انتشارات جهاد دانشگاهی 1394
  • 13953 – اصول و مبانی بازاریابی: انتشارات بازاریابی
  • 13955 – ارتباطات سازمانی: چاپ انتشارات جهاد دانشگاهی
  • رفتار سازمانی ( دو جلدی): نشر جهاد دانشگاهی 1402

 

 

  • THE SCIENCE OF LEADERSHIP (2014): OXFORD
  • ACT LIKE A LEADER THINK LIKE A LEADER
  • THE NEW SUPERVISION (2014)
  • STRATEGIC MANAGEMENT (2015)
  • LEARNING LEADERSHIP (2017)
  • PERFRMANCE MANAGEMENT (2017)
  • HR FUTURES 2030 (2022)
  • ORGANIZATIONAL BEHAVIOR (2024)